Revívelo sau începutul sfîrşitului

Dacă stai să te uiţi la un calup de publicitate spaniolească, îţi va fi dat să vezi dintr-odată cu totul altceva – o reclamă care iese din orice tipare şi care le întrece pe toate. De cîte ori o văd, nu ştiu de ce mă duce mintea la “Insula” cu Ewan McGregor şi Scarlett Johansson. Dacă mai ţineţi minte, în filmul ăla apăreau tot felul de reclame de genul ăsta pe pereţi din ecrane, cu chestii futuriste, SF-uri, tehnologii nemaiîntîlnite, lucruri induse în mintea oamenilor (clonelor, de fapt) ş.a.m.d. Ei bine, băieţii de la Revívelo fac cam acelaşi lucru.

Dar hai să vedem mai întîi spotul publicitar şi vorbim după.

PRIMA IMPRESIE.
Tipul din clip, care se chinuie foarte dubios să vorbească spaniolă, ne întreabă dacă vrem să retrăim amintiri pe care le-am fi uitat (cel puţin asta se înţelege la prima vizionare). Te şi imaginezi într-o sală albă, cu toate ustensilele albe, aşezat pe un scaun alb cu o chestie albă cu fire în jurul capului şi cu cîţiva doctori şi zeci de asistente porno roind pe lîngă tine, care de fapt sînt nişte extratereştri care vor să te facă şi pe tine unul de-al lor. Mai şi zice la sfîrşit că se caută voluntari pentru testare. Intri de curiozitate pe site-ul Revivelo.com, care arată destul de binişor, unde eşti întîmpinat de o voce suavă feminină tipică filmului mai sus amintit. Cauţi tot felul de informaţii şi găseşti metoda de implantare a amintirilor. Ia să vedem ce zice:

Pasul 1. Tranziţia. Vei rămîne într-un spaţiu de mobilitate redusă unde vei simţi o uşoară amorţeală a muşchilor. Vei simţi o relaxare fizică în momentul ajungerii în mediul dorit.
Pasul 2. Adaptarea. Pentru o scurtă perioadă de timp vei simţi că nu eşti în locul potrivit. Apoi vei avea acces la un nou stadiu al conştiinţei tale în care vei percepe gusturi, mirosuri, sunete, ţesuturi şi imagini cărora nu le-ai dat vreodată importanţă.
Pasul 3. Flow. În stadiul de cufundare completă senzaţia de plăcere va fi constantă. Graţie activităţii hipocîmpului, creierul va stoca experienţe în memoria ta, creînd amintiri atît de reale, încît vor fi chiar reale.
Pasul 4. Reîntoarcerea la realitate. În primele zile de la implantul de amintiri unii subiecţi au prezentat rareori simptome uşoare de astenie. Totuşi, dacă ţi se va întîmpla asta, odată cu trecerea timpului vei putea să-ţi autoinduci stări euforice tranzitorii pentru a putea retrăi amintirile.

Apoi vezi tipurile de amintiri care-ţi pot fi implantate: insula uitată din Madagascar, teritoriile stăpînite de lei din Tanzania, colonia de smarald din Capul Verde şi alte locuri din India, China, Vietnam sau Canada. Faci un test de admitere de candidaţi pentru experiment (pe care eu l-am picat) şi atît.

Vă place cum sună? Cam înspăimîntător, nu?

A DOUA IMPRESIE.
La o altă introspecţie mai atentă a clipului, descoperi că tot la sfîrşitul reclamei de la televizor apare pentru cîteva milisecunde o imagine care înlocuieşte logo-ul cu un alt logo. Dau “pause” şi vezi că e vorba de logo-ul Atrapalo, un director spaniol de oferte de bilete de avion şi excursii (gen vola.ro). Apoi intri pe Revívelo cu alţi ochi. Cînd vrei să dai click pe una dintre amintirile pe care vrei să ţi-o implantezi, îţi dai seama că site-ul te redirecţionează către Atrapalo, loc de unde poţi să-ţi cumperi diferite călătorii către diverse destinaţii, cum ar fi: insula uitată din Madagascar, teritoriile stăpînite de lei din Tanzania etc. Apoi îţi dai seama că paşii pe care i-ai citit mai sus reprezintă însăşi călătoria. Acel “spaţiu de mobilitate redusă” la care se face referire în pasul 1 este chiar avionul cu care mergi spre locul dorit. Mai departe căutaţi şi voi sensurile ascunse.

A TREIA IMPRESIE ŞI ULTIMA.
O altă treabă este colectarea de date personale ale aşa-zişilor candidaţi. Logarea e posibilă cu contul de Facebook sau completînd un formular. De aici mai departe nu te poţi aştepta decît la mail-uri cu tot felul de promoţii, spam şi dezamăgirea că viitorul încă nu e atît de aproape pe cît ai crezut că e.

Similar Posts:

Cum să-ţi faci ţara de rîs şi de bătaie de joc
BMW şi Stravinsky

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.