Diesel nou sau benzină veche ?

A apărut noul Civic 2012. Nu acum, mai demult. Am făcut şi un drive test acum cîteva luni cu un 2.2 diesel (foto) care se mişca destul de bine. Zilele trecute am probat şi un 1.8 benzină. Mi-a plăcut mai mult varianta pe motorină. Dintre lucrurile care să zicem că excelează ar fi design-ul ce duce spre un Prius (rămîn la convingerea mea), interiorul cu ecran color, scaunele dintr-o bucată, fără tetieră, camera video pentru marşarier, senzorii de parcare faţă (în sfîrşit s-au gîndit că botul ăla nu se vede deloc), închidere/deschidere centralizată la apropierea cheii de maşină şi altele. Tehnic, consum mai redus datorită sistemului ECO ce opreşte motorul cînd stai aiurea în trafic, 2 cai în plus la varianta pe benzină şi 10 la motorină (ideea e că media e de şasă cai frumoşi). Iar la capitolul confort, suspensiile mult mai moi, care nu te mai zdruncină la orice capac de Cola întîlnit pe şosea. În fine, maşina e nouă, simpatică, îţi faci treaba cu ea.

Preţurile pornesc de la un 17000 şi ceva pentru cea mai ieftină versiune pe benzină şi ajung spre 33000 pentru varianta full. Multicel, zic, dar acum cîteva zile am primit un e-mail cu o mare ofertă pentru clienţi în care se pomenea ceva despre o reducere de vreo 2000 de euro în medie per model.

Am zis să întreb de curiozitate cam cum stă treaba şi dacă merită osteneala unei noi investiţii. Aveam în plan un diesel Sport 2.2 fără fiţe, maşină normală, un alb perlat cocălăresc (să recunoaştem că e culoarea ce-i vine cel mai bine). Pe lîngă reducerea de 2000 de euro şi încă una extra de încă 1500 de la băiatul de la concesionar, plus maşina cea veche pe care băieţii oferă mai puţin de jumătate din cît a făcut acum trei ani, mai rămîn mai bine de 10 bătrîne de plătit.

Şi stai şi gîndeşti acum dacă merită să te îndatorezi de-a-n proasta pentru un consum cu vreo doi-trei litri mai puţin, care s-ar traduce în vreo 700 de euro/anual, fix suma a două rate lunare la o finanţare pe trei ani. Pe lîngă asta mai adaugă şi asigurarea, care în Spania nu e ca în România, unde asigurarile sînt mai accesibile. Din cîte am calculat eu la RCA ieftin, asigurarea obligatorie în România ajunge în jurul sumei de 67 de euro pe 6 luni, şi după aia, dacă vrei să rişti, nu-ţi faci CASCO, te rogi la Dumnezeu să nu te ducă în primejdie şi mergi grijuliu (atîta cît poţi). Bine, e drept că şi avantajele sînt diferite, avînd în vedere că RCA-ul românesc îl faci pentru ceilalţi, iar asigurarea spaniolă o faci şi pentru ceilalţi, dar şi pentru tine. Iar asta, depinzînd de ce vrei să-ţi acopere asigurarea (furt, incendiu, asistenţă rutieră etc.), te poate costa de la cîteva sute de euro pînă chiar la două mii şi chiar mai bine (referindu-ne la modelul maşinii despre care vorbim).

Aşa că decizia este nu. E prea mare cheltuiala, plus că încă mai e criză, o să fie chiar mai rău şi asta e scuza cea mai bună.

Similar Posts:

Banul se cîştigă greu
Primul post pe 2012

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *