Cîteva lucruri importante pe care trebuie să le ştii înainte de a călători cu Blue Air

Nişte prieteni au venit în vacanţă să admire plaiurile pitoreşti ale zonei pe care o habitez. Au ales să zboare cu compania Blue Air, regina zborurilor low-cost şi high-risk. La venire nu le-au ajuns bagajele atît lor, cît şi la jumătate din pasagerii zborului. Motivele sînt de înţeles, avînd în vedere că Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa (BBU) este unul dintre cele mai mari şi importante aeroporturi din întreaga lume, întinzîndu-se pe o suprafaţă imensă, comparabilă cu a unui oraş precum Boston. De aceea este foarte greu ca bagajele singurului avion care pleacă la ora respectivă din Bucureşti să ajungă la unul dintre cele maxim 10 avioane care se află în tranzit pe pistă. Aşa că au trebuit să aştepte ca valizele să vină cu următorul zbor care era peste trei zile.

Şi asta nu e tot. Credeaţi că am terminat? Distracţia abia acum începe. Zborul de întoarcere era sîmbătă spre duminică puţin după ora 2AM. Sîmbătă după-amiaza primesc un telefon pe mobil de la Blue Air în care un om foarte amabil le comunica faptul că avionul va avea două ore de întîrziere şi că nu este nevoie să meargă de la ora 12 în aeroport să aştepte degeaba şi să meargă cu două ore înainte, adică pe la 2.


Ajungem la aeroport la ora 2. Intrăm înăuntru şi ne îndreptăm spre ghişeele de check-in ale Blue Air-ului. Nu era nicio coadă, semn că încă nu se deschisese. Stăm pe-acolo, pierdem vremea, ne uităm împrejur, nu prea erau mulţi români, cocalari mai deloc, convins fiind că ştiu ei ce ştiu de nu dau drumul la check-in, poate avionul are întîrziere şi mai mare şi la ce să vină pentru o mînă de pasageri? Or să apară ei mai tîrziu.

Şi stăm, şi se face ora 3, şi mai stăm, şi se face ora 3:30. Avionul de la BBU era estimat că ajunge la 3:39 şi că va pleca înapoi spre BBU la 4:40 (deci cu două ore şi jumătate de întîrziere faţă de ora oficială). La check-in încă nu venise nimeni. Atunci merg la singurul birou de informaţii aflat în celălalt capăt al aeroportului să întreb ce şi cum. Şi mi se spune (aşa cum deja începusem să intuiesc) că check-in-ul pentru Bucureşti s-a făcut. Cînd? La ora stabilită, recte 12 şi ceva. Superb! Înăuntru, în zona neutră, se aflau mai mult de 100 de pasageri care aşteptau să se urce în avion, în timp ce alţi 14 stăteau ca fraierii şi aşteptau să vină cineva să le factureze bagajele. Le explic ălora că am primit telefon de la Bucureşti şi ni s-a spus să venim cu două ore mai tîrziu la aeroport, fiindcă avionul vine cu întîrziere şi ni s-a răspuns foarte politicos că vina aparţine companiei Blue Air care a anunţat pasagerii în acest mod prost. Regulile permisive de la Bucureşti nu se aplică pe alte aeroporturi din lume. Aşa că dacă avionul tău este anunţat că pleacă la ora X, tu trebuie să fii cu două ore înainte de ora X ca să apuci să faci check-in-ul pînă cînd se închide cu 45 de minute înainte de decolare. Că are avionul întîrziere şi că pleacă la ora X + ?h, asta e problema lor şi, respectiv, a ta. Obligaţia pasagerului este să vină la aeroport la ora imprimată pe bilet şi, după caz, să piardă vremea aşteptînd să vină mocăniţa de la Bucureşti ca să-l ducă înapoi în ţărişoară.

Aceste reguli nu le ştiu cei de la Blue Air, care te sună şi-ţi spun să te duci mai tîrziu la aeroport. Şi să te trezeşti acolo că nu vine nimeni să-ţi facă check-in-ul, că nu are nimeni cum să te ajute, nici măcar angajata româncă de la Blue Air care lucrează aici şi care, coincidenţa penisului erect, se întîmpla să nu lucreze fix în noaptea respectivă. S-a sunat şi la Call Center la Blue Air să se ceară explicaţii. În primă instanţă ni s-a spus să aşteptăm că o să se ia legătura cu aeroportul de aici şi că să stăm liniştiţi. Timpul trecea şi am sunat din nou. De data asta, dîndu-şi seama că au făcut-o varză, angajaţii de la Call Center nu mai recunoşteau nimic. Că ei nu au sunat să spună să mergem cu două ore mai tîrziu la aeroport, altul apoi că nici măcar nu au sunat, că de unde avem noi dovada că ne-au sunat… tot felul de întrebări pur româneşti de la care mi-am dat seama imediat că nu se mai poate face nimic. Auzi că cică am înţeles greşit. Ok, frate, dar cum pula mea au înţeles greşit 14 oameni? Că alţi 100 şi ceva sînt deja la bord. Şi ce dacă? Aceşti 100 şi ceva ori nu au răspuns la telefon că n-au bani de roaming, ori aveau telefonul închis, ori nu i-ai sunat, ori n-aveau ce face şi s-au dus de la 12 la aeroport etc. Cum era de aşteptat, nu s-a rezolvat absolut nimic.

Vina şi ruşinea aparţin în totalitate companiei Blue Air care, pe lîngă faptul că a minţit, nici măcar nu-şi recunoaşte propria greşeală. Astfel, cei rămaşi la sol au trebuit să-şi cumpere întoarcere cu alte companii, să mai caute un hotel, să mai mănînce cîte ceva, în fine, să mai cheltuiască în plus cîteva sute de euro.

Şanse să mai vadă despăgubiri de pe urma acestei călătorii? Mă îndoiesc. Mai ales că Blue Air a intrat în procedură de insolvenţă fix azi. Şi tot azi, cu ocazia insolvenţei, Blue Air introduce o nouă ofertă happy hour, cu bilete de 30€/segment, perioada de călătorie fiind întinsă pînă la sfîrşitul lui octombrie 2011. Ok, că se pot reorganiza, e partea a doua, dar dacă e pe bune şi dau faliment, la ce mai bagă promoţiile astea?

Te întrebi dacă să mai iei sau nu bilet cu mascaralele astea? Greu de zis.

pîsî: Ah, şi încă una. Taxa de bagaj la cală s-a scumpit de la 10 la 15 euro şi mai nou se plăteşte şi o taxă de 5 euro pentru check-in. Şi dacă nu o faci online, dai dublu la aeroport. Minunat, nu-i aşa?

Similar Posts:

Nişte ţigani la furat
Şi eu era să o fac lată

Comments 6

  • incredibil! tot! cred ca muream cu ei de gat!!!!!!!!!

  • Exceptional si eu aveam o rezervare in 2011 februarie catre England cu ei la 14 euro biletul. Oare sa renunt sau sa continui?

  • Ai cîştigat, continuă. Ai pierdut, continuă.

  • frate…lucru e clar…atata dai atata face…auzeam ca dadeau zboruri pentru italia la 40 RON…asa ca …nici cu autocaru nu dai atat,…si mai vrei si seriozitate!?

  • >:)>:) asa va trebuie, daca va place riscul… Daca vreti sa mergeti fara sa auziti (asa multe) introduceri de protuberante in cavitatea bucala a inconjuratorilor, incercati la companii aeriene. Cu Atlassibul, Bulair samd, e ca in bancul cu aparatul japonez de facut torturi din excremente – ala de vine francezu, depune materia prima si iese un tort diplomat. Vine austriacu, idem, iese un Sacher. Si vine al nost’, lasa materia prima si iese… acelasi lucru “ca când” a depus, plus un bilet, pe care scria “lokum (sa nu zic literal) bagi, rahat iese”.

  • Deci m-am distrus de ras. :D Minunat, Baicu, absolut minunat ! :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *