Asigurarea Blue Air Flexi, încă o ţeapă marca Blue Air

De foarte mult timp mă ţin să scriu acest articol defăimător (din nou) la adresa companiei aeriene Blue Air, însă veţi vedea pe parcurs de ce a durat atît.

Totul a început într-o frumoasă zi de 7 mai cînd m-am hotărît să cumpăr trei bilete de avion de la Bucureşti la Málaga pentru 29 august. Ajungînd la pasul 4 al cumpărării, văd în colţul din dreapta al paginii un banner pe care scria “Asigurarea Blue Air Flexi”, în care se spunea că acum poţi beneficia de o modificare gratuită de rută, oră sau dată cu doar 5 euro. Detaliile sînt disponibile chiar şi în ziua de azi la ei pe site. Adică dai 5 euro în plus şi, dacă vrei să-ţi schimbi data de zbor, nu mai plăteşti taxa aia de 40 de euro. Cum niciodată nu ştii ce se poate întîmpla cu viaţa ta, am pus botul la ofertă şi am luat-o pentru toţi trei.

Ştiam eu ce ştiam. La vreo două săptămîni după ce am luat biletele, am decis să schimbăm data de întoarcere din 29 pe 31 august, dacă tot eram asiguraţi. Diferenţa era doar de 20 de euro de persoană, aşa că am hotărît de comun acord să mai zăbovim două zile în plus acasă.

Am intrat pe site-ul Blue Air unde am început procedurile de modificare, urmînd instrucţiunile care au venit pe e-mail odată cu achiziţionarea asigurării. Nu era nimic complicat: te autentificai cu adresa de mail şi codul zborului, schimbai data de călătorie, plăteai normal cei 40 de euro (schimbatul) + 20 de euro (diferenţa de tarif) = 60 de euro/persoană, înmulţit la trei, deci 180 de euro, dintre care 120 de euro urmau să fie returnaţi în cont imediat ce plata a fost confirmată către Air Savings ăştia.

Şi stau şi aştept. Un minut. Două minute. Cinci minute… Nimic. Zic ok, hai să mai stau. O oră, două ore. Tot nimic. Niciun virament, niciun nimic. Trece o zi. Scriu la Blue Air o sesizare la care nu mi se răspunde. Apoi sun la Blue Air (atît în Spania, cît şi în România) şi-mi zic amîndoi acelaşi lucru: că ei sînt departamentul vînzări şi că nu se ocupă de chestiile astea. Mi se recomandă să completez un formular din pagina lor de contact. Le spun că am făcut-o deja şi că nu am primit niciun răspuns.

Mă hotărăsc mai apoi să sun/scriu la Air Savings. Intru în mail, văd un număr de telefon de Franţa, sun de 400 de ori, nu răspunde nimeni. Dau şi un e-mail la flexi@airsavings.net şi-mi vine un Delivery Status Notification (Failure). Fraţilor, care-i faza?!

Caut pe net Air Savings România şi aflu de un număr de telefon. Sun, le zic despre ce e vorba şi mi se spune că ei nu instrumentează aceste cazuri, că doar prin e-mail-ul de mai sus sau la telefon.

– Păi bine, băi, dar am scris şi adresa nu există, iar de sunat am sunat şi nu răspunde nici dracu’.
– Atunci încercaţi să daţi un e-mail la altă adresă. Aveţi pe ce să notaţi?
– Am.
blueairwebclaims@airsavings.net.
– Asta ce adresă mai e? Că nu apare nicăieri.
– …

Scriu şi, culmea, îmi răspunde o femeie – Stephanie Gretry de la Linkham Services – care, după un lung schimb de mail-uri cît se poate de aberante, îmi trimite o rezoluţie prin care mi se comunică faptul că:

Între timp mai scriu o reclamaţie la Blue Air la care, culmea, mi se răspunde:

Pentru orice problemă legată de asigurarea de călătorie, vă rugăm să trimiteţi un email la adresa de mail blueairweb-ro@airsavings.net sau să sunaţi la numărul de telefon +40 21 201 90 30.

Mda, mersi frumos. Ce drăguţi sînteţi voi… Desigur că ei nu ştiau că deja găsisem numărul ăsta pe net, cît despre această nouă adresă de e-mail (a doua!) ce mai pot să zic? Am scris şi la asta, dar nu am primit niciun răspuns.

Timpul a trecut, însă. Mai sunam la Air Savings România, mai dădeam cîte un mail la Blue Air, mai vorbeam cu nu ştiu ce directoraş de la Air Savings, mai cu un amărît de la Blue Air, dar de fiecare dată primeam acelaşi răspuns: Air Savings o pasa la Blue Air şi vice versa.

Pînă la urmă m-am săturat şi am lăsat-o baltă. M-am prins că nu o să-mi mai revăd vreodată cei 120 de euro. M-am prins şi că de toată bătaia asta de joc este responsabilă minunata noastră companie falimentară Blue Air, pentru că pe mine nu mă interesează ce şi cu cine fac ei contracte de asigurări de călătorie. Eu am văzut bannerul respectiv la ei pe site, iar aşa cum eu sînt direct răspunzător de ceea ce postez aici la mine pe blog, aşa şi ei ar trebui să răspundă pentru tot ce publică la ei pe site. De asemenea, m-am mai prins şi de faptul că datorită acestei ţepe, Blue Air şi-a umplut conturile cu 120 de euro doar de la mine, în vreme ce Air Savings cu 15 euro. M-am mai prins, pentru a nu ştiu cîta oară, că Blue Air sînt de toată jena şi de tot rahatul, şi în loc să dea dovadă de seriozitate şi se ocupe temeinic de rezolvarea problemei ăsteia, o freacă aiurea făcînd cadouri surpriză (un breloc) pasagerilor care se îmbracă în ie de Sînziene.

La un moment dat am sunat la mişto la Blue Air să întreb cît m-ar costa o modificare de bilet dacă aş vrea să schimb din 31 august pentru 2 septembrie. Mi-au zis ceva de genul 140 de euro, la care îi zic: “Ok, haideţi s-o facem, dar ştiţi? Am o asigurare Flexi Air Savings achiziţionată la acest zbor. Preţul pe care mi l-aţi zis include reducerea de 40 de euro sau cum?” Gagiul a rămas blocat, nu a ştiut ce să-mi răspundă şi aici e momentul în care s-a rupt filmul, de unde ne dăm seama de incompetenţa serviciului de relaţii cu clienţii Blue Air şi de faptul că angajaţii habar n-au pe ce lume trăiesc. Atunci de ce mama mă-sii mai lucrează acolo?

Pe la sfîrşitul lui august, dacă tot eram în România, am zis să le mai acord o ultimă şansă. Am ales să sun la 1499 (lucru pe care nu puteam să-l fac din Spania), numărul ăla scurt al lor de relaţii cu clienţii care costă 0,62€/min., ca să le mai expun încă o dată cazul. Cum era de aşteptat, bineînţeles că nu am reuşit să vorbesc din prima cu un muncitor de-al lor, aşa că a trebuit să cheltui vreo 10 euro în total ca să aflu acelaşi lucru pe care mi l-au spus de-a lungul timpului. Le-am mulţumit foarte respectuos şi am încheiat convorbirea.

Şi cum mă plimbam eu într-o zi de sfîrşit de august pe frumoasele străzi ale Capitalei, am zis să fac şi o sesizare la OPC, care mai nou se cheamă ANPC. Răspunsul urma să-l primesc pe mail între 30 şi 45 de zile, dar nu mă aşteptam să vină chiar de la Blue Air. S-a întîmplat săptămîna trecută şi aş vrea să-l expun aici cuvînt cu cuvînt, pentru că a) să vedem de fapt care e problema în sine şi b) că limba noastră-i o comoară.

Explicaţia (căreia îi lipsesc nişte virgule şi conţine unele derapaje gramaticale) pe care mi-a dat-o Maria Elena Stoica nu mă încălzeşte cu absolut nimic. Am spus deja mai sus ce şi cum şi cred că sînt îndreptăţit să-mi menţin punctul de vedere că orice s-ar fi întîmplat cu Air Savings, cu insolvenţa lor, cu preluarea de altă companie, cu dispariţia subită de pe site-ul companiei aeriene a bannerului respectiv, sau orice altceva ne poate trece prin minte, tot Blue Air este responsabilă de această situaţie.

Nu sînt de ajuns preţurile mari la bilete pe care le practică o aşa-zisă companie low-cost.
Nu e de ajuns tratamentul ruşinos pe care-l aplică însoţitorii de zbor pasagerilor (care, de bine, de rău, au început să se mai cizeleze, chiar dacă de mania aplauzelor de la aterizare încă nu au scăpat).
Nu e de ajuns nici faptul că dimensiunile chestiilor ălora în care te pun să-ţi măsori bagajul de mînă sînt mai mici la urcatul în avion decît la facturare, asta ca să te oblige să mai scoţi din buzunar o hîrtie de 50 de euro.
Nu e de ajuns faptul că fie că plouă/ninge, ei te ţin afară pe scara avionului în timpul îmbarcării 20 de minute ca să aştepţi să urci la bord fără nicio explicaţie sau urmă de regret.
Nu e de ajuns că pleci cu patru ore de întîrziere şi, cînd te urci în avion, te anunţă comandantul că se va face o scurtă oprire în drum spre casă la Valencia pentru a mai băga nişte cherosen, că zgîrciţii ăştia de la Málaga nu le-au dat destul, iar că asta se traduce cam într-o jumătate de oră în plus de întîrziere care, în realitate, au fost încă două ore, timp în care am stat în avion ca ultimii proşti, fără aer, fără apă, fără un mic, fără o bere, fără o scuză.
Nu e de ajuns că se mai întîmplă şi să rămîi la sol pentru că se întîmplă lucrul ăsta.
Şi cîte şi mai cîte.

Nu am scris acest articol în speranţa că se va face dreptate şi că problema va fi rezolvată. Mi-am luat demult gîndul şi de la bani, şi de la justiţie. Din cîte am înţeles, se pare că nu sînt singurul căruia i s-a întîmplat tărăşenia asta. Am scris ca să ne dăm seama încă o dată cu toţii de mizeria şi batjocura cu care Blue Air continuă să-şi trateze clienţii şi despre atitudinea de doi lei (vechi) adoptată de ei. Cu puţin mai multă seriozitate şi transparenţă se poate reuşi. Şi poate nu ar mai apărea atîtea postări nasoale pe internet în care toţi să se ia de ei. Dar mai ştii? Speranţa moare ultima, dar poate că de data asta ar putea supravieţui, în situaţia puţin probabilă a depresurizării cabinei.

LATER EDIT (5 noiembrie 2013)

Nu m-aş fi gîndit vreodată că această postare va avea ecouri în social media, dar se pare că a ajuns unde trebuie. Ca dovadă, pe 28 octombrie am primit un email de la Blue Air care spune următoarele:

Stimate domnule Ciocan,

Doresc sa va comunic, ca in scopul rezolvarii cazului dumneavoastra si conform celor solicitate de catre OPC Bucuresti, am luat legatura cu firma care a preluat  asigurariile de la Airsavings.

Am aflat, in sfarsit, ca “pasivele” fostei firme Airsavings nu au fost preluate de catre noua compania de asigurare, fapt explicat de catre fostul CEO al companiei Airsavings, conform fisierului atasat.

Desi acest caz nu reprezinta o responsabilitate exclusiva a companiei Blue Air,  ne vom asuma pagubele create in speranta ca aceasta actiune va incheia  reclamatia in cauza, intr-un mod amiabil.  Deoarece acest serviciu a fost achizitionat prin intermediul website-ului Blue Air si implicit dvs. ati fost pasagerul nostru, conducerea Blue Air, va va despagubi cu suma de 120 EUR (cate 40 EUR /taxa de schimb de date pentru celor 3 bilete achizitionate).

Am aşteptat momentul în care cei 120 de euro au intrat în cont. S-a întîmplat ieri, 4 noiembrie, undeva dimineaţă (la mai bine de patru luni de zile). Aşa că dacă mai sînt şi alţii care au păţit-o ca mine, îi sfătuiesc cu drag să urmeze paşii enunţaţi mai sus şi să-şi recupereze banii care le aparţin pe bună dreptate. Asta pentru că doar cu circ şi scandal se pot rezolva treburile în ziua de azi.

Similar Posts:

Scandal cu pian
Comparaţie Vodafone RED - Spania vs România

Comments 15

  • Am zburat cu ei Sibiu-Londra acum cativa ani, atunci cand a venit norul acela de cenusa si au anulat zborul retur, de ne-am intors 10 persoane cu ferryboat-ul si microbuze. Le-am facut cerere scrisa de returnare a costului biletelor pt zborul anulat, n-au dat niciun raspuns pana nu am scris la OPC, care i-a amendat iar noi ne-am primit banii. Nu cred ca merge altfel decat cu OPC-ul cu ei.

  • Aplauzele le-am intalnit la o gramada de alte linii aeriene care nu au nicio legatura cu RO. Si ma indoiesc ca erau multi romani in cursele respective. Asta ca un side-note amuzant.

    Apoi, cu companiile low-cost. _Toate_ sunt asa. Personal, nu am avut nicio experienta proasta cu BA – desi zbor destul de mult cu ei. Nu neaparat ca sunt ‘fan’, ci pentru ca aeroportul pe care opereaza ei este mult mai aproape de mine. In schimb am avut aventuri oarecum nasoale cu wizz, lufthansa, turkish – si nu in ultimul rand, tarom (cu astia a fost cea mai groasa). E o competitie destul de dura intre curse si trebuie sa tina cu dintii de fiecare cent.

    Solutii? Asigurare de calatorie care sa acopere bagajele si cursele intarziate, planificare buna … si noroc.

  • Despre firma mafiotului asfaltangiu puscariash Nelu Iordache eu zic ca ar trebui sa fie informata Comisia Europeana pentru ca astia incalca serios drepturile omului.

    Am zburat doar o singura data cu gainarii astia si m-am lecuit cand am vazut cum umbla ala cu cantarul dupa el la poarta de imbarcare, si baga literalmente mana in buzunarele pasagerilor ne-romani insinuaind ca exista extra greutate cand oamenii insistau ca li s-au cantarit bagajele la check-in si li s-a spus ca sunt ok.

    Ceea ce mi-a pus capac insa a fost ca nu mi-au dat nici macar un pahar cu apa in avion, MOKA, asa cum e normal pentru ca nu e vina mea ca am stat pe uscat ore in sir din cauza cretinatatii cu n-ai voie cu lichide. Nu ca sa dau 8 euro sau 10 euro (nu mai stiu, o suma din asta aberanta) pe o sticla de jumate. Nu dau! Uite de-al drecu nu dau! Da-mi apa gratis! “Nu avem voie…”

    M-am gandit sa-i smulg aluia sticla si sa iau o dusca si sa-l las sa faca pe ma-sa ce-o crede dup-aia sa zica ca l-am batut dar am decis ca mai bine nu mai zbor cu ei si gata.

    Plangere la ANPC? E o gluma? Daca merge cineva la sediul din General Berthlot o sa vada despre ce vorbim: e un loc imund, unde lucreaza niste martafoaie grase si isterice si unde se innoata literalmente in hartii. E o harababura acolo ceva de speriat si principala activitate a acelor personaje e sa paseze cartoful fierbinte cui o fi.

    Asadar daca tot e in faliment Blue Cacat Air asta, eu zic ca hai sa ajutam putin firma si s-o impingem in prapastie de tot facand reclamatii la Ombudsman-ul european, la Comisia Europeana si, de ce nu, la autoritatile aviatice internationale (cum ar fi de exemplu CAA sau Civil Aviation Authority in Anglia, unde Blue face multe-multe curse) sa-i informam si pe ei de ceea ce se intampla si sa-i punem sa ia masuri local, in tarile lor.

  • De departe cea mai tare chestie la Blue Air: faci rezervari si vrei sa platesti, esti intrebat de metoda de plata si afli ca plata cu cardul implica plata unei sume suplimentare de 20 EUR / bilet, iar daca mergi la agentia lor vei plati ‘doar’10 EUR/bilet. Cum e asta, 20 EUR la un low cost doar pentru ’emiterea’biletului? Prefer TAROM.

  • Am avut si eu o experienta destul de neplacuta cu Blue Air ,iarna trecuta am zburat pe ruta Londra -Bacau .Am plecat din Londra totul a fost ok,la intoarcere dupa ce ca am plecat cu o intarziere de 5 ore din Bacau,tipul de la ceck in imi spune ca bagajul de mana nu se incadreaza in limitele de dimensiune si ca trebuie sa platesc o taxa de 50 de euro pt a putea fi incadrat in bagaj de cala la-m intrebat sec ca,cu aceeasi valiza am zburat din Londra spre Bacau si nu au fost probleme la care el imi raspunde la fel de sec ca cei de la compania din Londra nu isi fac treba cum trebuie,moment in care ia-m raspuns pai am calatorit tot cu Blue Air tipul s-a uitat la mine si a ramas fara replica hahahha oricum o s-a incerc sa evit pe viitor calatoriile cu aceasta companie pe langa faptul ca sunt ff scumpi pt o companie low cost serviciile lasa mult de dorit

  • […] Despre asigurarea Blue Air Flexi, o ţeapă marca Blue Air – trăirile unui conațional […]

  • mars..ba sarantocilor..vrei sa zbori cu cea mai ieftina companie aeriana din lume..dar vrei sa fii tratat regeste..sa vezi cum este cand patesti astfel de nizerii cu bilete de trei ori mai scumpe

  • ceva de genul asta am patit si eu cu acesta asigurare, dar am renuntat mult mai repede
    dar asta e nu avem ce face traim romania si asta ne ocupa tot timpul :)))

  • Hai ca am patit-o si eu cu nenorocitii astia! Am luat 3 bilete in februarie pe ruta Bucuresti-Venetia cu plecare in 3 Octombrie. Primesc email la inceputul lui August cum ca au anulat cursa pe ruta Venetia din motive “operationale”. De atunci ma chinui sa-mi returneze banii prin transfer bancar. Zeci de sesizari pe websiteul lor, telefoane fara niciun rezultat. Cica as putea sa-mi ridic banii de la aeroport. Beleaua, sau norocul, depinde din ce punct de vedere privesti, e ca locuiesc in Australia. Banuiesc ca pe asta se si bazeaza..Ieri am depus plangere la ANPC si am inceput hartuirea lor pe pagina lor de Facebook Blue Air si la Bilete Blue Air. Am facut si o pagina pe Facebook anti Blue Air: https://www.facebook.com/pages… Nu-i las din principiu, chit ca merg in instanta si le cer despagubiri si cheltuielile de judecata, inclusiv pretul biletului de avion Australia – Romania pentru ca sa ma prezint in instanta.

  • Mie imi pare foarte rau ca BlueAir nu vede ce oportunitati a rata si mai rateaza in Romania, am prieteni care platesc in plus sa zboare cu WizzAir.

    Este bine ca ti-ai primit banii inapoi.

  • […] dedicăm filmulețu’ ăsta lui Naicu, că tot e el aviatorist […]

  • o companie de tot c……pungasi si hoti la drumu mare aceasta este parerea mea despre blue air

  • Buna ziua, as dori sa-mi impartasesc cu cei de aici experienta mea foarte neplacuta cu cei de la BlueAir.

    La o cursa Bruxelles (un aeroport unde se poate intampla orice si oricand, neprofesionisti total si sper sa nu mai ajug pe acolo niciodata) – Bacau (un aeroport mic unde nici macar PIR nu primeste daca iti este pierdut bagajul la cala) mi-a fost pierdut bagajul la cala, care dupa zeci de telefoane la blueair, bacau, bucuresti, bruxelles, roma si dupa ce eu i-am informat pe cei de la blueair unde se afla bagajul, l-am recuperat din aeroportul din Bruxelles dupa 2 saptamani intr-o stare deflorabila (valiza samsonite care a fost desfacuta cu surubelnita si i-au stricat incuietoarea).
    In urma acestui incident am facut o sesizare la blueair ca sa-mi recuperez daunele, atata morale cat si materiale (mi-au stricat vacanta, am cheltuit bani pe haine, telefon, combustibil, valiza si timpul care pentru toti costa bani)
    In urma sesizarii am fost contactat de cei de la blueair de pe o adresa de mail la care se nu putea raspunde (nici pana acum nu raspuns de ce fac asta).
    Bineinteles ca nu mi-au raspuns nici pana in ziua de azi chiar daca le-am mai facut o sesizare si le-am trimit si pe adresa lor de mail care a fost scrisa
    asa, am dat copy/paste din mail-ul primit de la ei cand am facut sesizarea:
    ———————————————————————————————
    Buna dimineata,
    Pentru intocmirea dosarului de despagubire va rugam sa ne transmiteti la adresa de emailll@aerokraft.ro urmatoarele documente:

    – Copie dupa reclamatia facuta in aeroport (P.I.R.),
    – Copie dupa pasaport sau carte de identitate,
    – Poze cu bagajul deteriorat
    Orice reclamatie inregistrata la compania noastra cu toate dovezile necesare atasate, urmeaza sa fie solutionata in termen de 30 de zile de la data primirii acesteia.
    Cu respect,).
    ——————————————————————————————–
    Dumneavoastra deduceti mail-ul lor? Sau e bataie de joc la adresa mea?

    In fine, am luat legatura cu reprezentantul blueair din bruxelles care mi-a trasmis “neoficial” ca nu am sa fiu despagubit cu nimic pentru ca eu sunt cel vinovat ca valiza a depasit cu 1,4kg greutatea admisa de aeroportul bruxelles. Dar de ce au acceptat-o la check-in????
    Adevarat???? Atunci de ce au trimis valiza la Roma in ideea sa ajunga la bacau????

    Este o bataie de joc ceea ce s-a intamplat, este o companie lowcost, corect, dar nu ne batem joc de calatori.
    Este inadmisibil ce se intampla in aceasta companie care se pare ca are prea multi clienti, eu am sa fiu cel vinovat de ceea ce o sa se intample si de acum inainte cu aceasta companie, va promit asta tuturor, mai ales celor din conducerea Blueair.

    PS. Astept un raspuns, de data asta “oficial” de la blueair.
    Aceasta situatie nu o sa se incheie aici, toate documentele, convorbirile inregistrate, chitante, vor ajunge la un avocat.

    Toate bune,
    Valentin Mangalagiu

  • Misto. Multumesc pentru ca ati semnalat aceste nereguli. Astia ne cred si ne trateaza ca pe maimute. Problema e ca tot vor avea clienti multi din cauza pretului competitiv. Nu e neaparat sa-ti dea sa mananci,pe mine nu ma intereseaza, daca e cursa mai lunga imi iau eu un sandvis cu mine. Acum nu vreau sa mai zbor cu ei ca vad ca se aduna reclamatiile si nu e bine.

  • Buna ziua si eu doresc sa va inpartasesc experienta mea am cumparat un bilet on line de la blueair si am primit doua mailuri care certificau ca au incasat bani si au trimis biletul . La checkin chiar ca chin nu am putut face checinul .am sunat la agentia din larnaca de unde urma sa zbor spre bucurest sa le spun de problema de acolo am primit un raspunz pe romaneste de la o doamna ca sa vin la aeroport si se rezolva no problem.
    Asa am si facut doar ca in aeroport nu sa rezolvat nimic ,am fost fortat sa cumpar un nou bilet last moment care costa de trei ori cit era biletul . Am facut reclamatie peste reclamatie dupa care au returnat pretul primului bilet care iera cel ieftin si ei au remas cu bani pentru biletul care am fost fortat sa il cumpar . Firma low cost dar dupa mine e firma de proasta calitate servici necontrolate si fara pic de respect fata de client

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *